måndag 17 januari 2011

NÖJD

Idag var det dags för vägning. Det blev en besvikelse. Bara 0.1 minus.

Nöjd. Nej det är inte därför jag är nöjd. Jag är nöjd över att jag inte lät mig nedslås, jag gick inte och öppnade kylskåpsdörren för att ta något att trösta mig med. Istället gick jag vidare. En seger.

På planeringen idag stod ett besök på gymmet. Allt var förberett, det är så jag måste göra för att komma iväg. Jag bävar alltid för att gå dit första gången efter ett långt uppehåll. Jag skäms. Känner mig misslyckad. Ett kvitto på att jag inte kan hålla och bevara det jag företar mig.  Jag vet att det är ologiskt att tänka så och att det bara sätter käppar i hjulet för mig själv. För vems skull tränar jag? Gymkoncernens? Receptionistens? Städarens? Gyminstruktörens? Nej för min egen skull. Skammen ska inte få stoppa mig att återkomma till gymmet om jag halkar av banan igen. Jag är bra som gång på gång tar nya tag.

1 kommentar:

  1. Hej! Nu har jag lagt till din blogg i listan hos oss, hoppas du ska trivas =o) tipsa gärna dina besökare om sidan =o) Eller varför inte dela med dig av oss på Facebook? En delaknapp finns under senaste inlägget

    Önskar dig en mysig helg!

    SvaraRadera