lördag 30 mars 2013

Påskafton

Tacksam över att jag klarat att vara drogfri på min födelsedag. Första födelsedagen utan sött och överätning igår och Nu är snart även påskafton till ända. En dag jag oroat mig över eftersom både mina föräldrar och svärföräldrarna skulle komma och vid dessa tillfällen blir det mycket fokus på mat och mattiderna ändras. Men jag har klarat det bra. Kanske tack vare att det vär jag som stod för maten och efterföljande fika. Jag visste precis vad jag skulle äta och det är för mig lättare att avstå fikat när det är jag själv som har bakat och förberett. Att inte äta tvångsmässigt är verkligen en befrielse som jag inte tar förgiven men som ger så mycket positivt.

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Det låter underbart och jag glädjer mig med dig! Vilket bra sätt att ta kontroll! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Gentle Giant, bra jobbat! Det är inspirerande att läsa om hur långt du har kommit, vilken styrka du har.

    SvaraRadera
  3. Du är jätteduktig! För varje dag som går blir det bara mer och mer naturligt. Snart är dina smaklökar avprogrammerade och då vill du helst inte ha det söta ens.

    kram, pernilla be

    SvaraRadera