fredag 8 mars 2013

Underbara fredag

Idag har jag gjort många saker som varit bra för mig. Jag har givit mig själv en bukett tulpaner. Det är en lyx som ger guldkant åt hemmet och humöret.  Jag har också pratat med min sponsor och idag berättade jag om något som jag inte sagt högt förut. Det var skönt och jag börjar nu uppleva fördelar med att våga öppna mig. Jag kan bli sorgsen när jag tänker på hur länge jag låtit maten och beroendet stå emellan mig och livet. Tacksam över att jag nu får hjälp att förändras. Senare på förmiddagen ledde jag telefonmötet och jag tyckte att det gick bra. Skönt att få ta del av andras lösningar och det känns bra att få bidra till att det blir möten. Lunchen idag blev fredagstaco. För min del utan tacokrydda,  bröd och chips.  Efter lunch och lite vila var det dags för nästa samtal.  Samtal med personen som jag sponsrar. Det ger mig väldigt mycket,  när jag vägleder får jag en djupare förståelse. En vän ringde sedan och vips var ytterligare en timme bortpratad.  Tur att jag ändrat telefonabonnemang så att jag har fria samtal.  Nu Skavlan och en kopp te före sovdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar