söndag 14 april 2013

Produktiv dag

Väcktes av strålande sol och kände direkt att det här här skulle bli en bra dag. Innan klockan var 10 hade jag gjort köttfärssås,  köttfärsbiffar, fläskytterfile, kokt ägg, tomatsallad och broccoli. Nu har jag veckans måltider klara och det känns guld värt.

Igår hade jag starkt sug. Det kändes verkligen som om jag skulle dö om jag inte åt. Eftermiddagarna är alltid värst för mig. Efter lunchen hände stressande saker som vatten över hela hallgolvet och missfärgat dricksvatten.  Jag blev stressad och beroendepersonligheten kom fram som ett brev på posten.  Jag fick jobba stenhårt med tanken.  Bara idag ska jag hålla mig till min plan,  i morgon kan jag äta det jag vill. Jag ringe också en person i programmet och det var skönt att mötas av förståelse och efter det ärliga samtalet kändes det lite bättre.

Suget kom och hälsade på en sväng idag också.  Men jag var starkare och när jag skulle äta mitt sista mål var jag inte speciellt hungrig så det blir tydligt att det verkligen inte är hunger utan sug.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar