onsdag 14 november 2012

Ett steg

Idag har jag tagit ett steg - jag hade det där samtalet som jag tror kan hjälpa mig framåt om jag vågar att ta steget fullt ut och väljer att investera de pengarna på min egen hälsa men mer om det en annan gång när jag är piggare. Efter samtalet valde jag att lämna hemmet för att besöka sambons bror och broderns flickvän. Som vanligt kände jag motstånd innan men det blev en väldigt mysig kväll med behaglig film, skratt och te. När jag gör sådant känner jag hur mycket jag behöver det.

6 kommentarer:

  1. Starkt av dig att ta det steget. Jag är fortfarande inte där än, men kanske en dag...
    Såna kvällar behövs verkligen ibland, men det kan vara nog så svårt att ta sig i kragen och faktiskt genomföra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ar ungefär som motion man vet att det kanns bra efteråt men anda tar det emot innan.

      Radera
  2. Modiga du! Det kommer att vara välinvesterade pengar

    SvaraRadera
  3. Vet inte vad det är för steg du syftar på, men undrar över om man behöver investera pengar på sin hälsa. Det finns ju många som tjänar pengar på att vi försöker hitta möjligheter till att må bättre. Hoppas bara att du tänkt till ordentligt innan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart behöver det inte kosta pengar att satsa på sin hälsa. Men jag har tankt på detta i flera år och det känns som om jag är redo nu. Att detta ar något jag behöver.

      Radera