fredag 2 november 2012

NUET

Ikväll är jag ensam hemma. Något jag njuter av eftersom jag sällan är det nu för tiden. Tänk om jag visste det som evig singel att jag några år senare skulle längta efter och njuta av att vara ensam hemma en fredagkväll. Det får mig att tänka på hur svårt det är att uppskatta det man har, men hur viktigt det är att försöka se det positiva i nuet. Jag är inte bra på det, men jag tror jag blivit bättre på det. När jag gick i terapi pratade vi mycket om detta med olika tidsfönster och att det är lättare att hantera en situation om man bara förhåller sig till nuet. Just nu klarar jag mig utan godis för jag har gjort i ordning en osttallrik till mig själv. Tre olika ostsorter fint uppskurna tillsammans med lite paprika och gurka. Jag behöver verkligen inte sliskigt socker nu när jag nu får äta något smakrikt  krämigt och mättande.

1 kommentar:

  1. Ja, det är jätteviktigt att leva i nuet! Och att inte fokusera på det man inte har utan vara glad över det man har.

    Så duktig du är som undviker socker!

    SvaraRadera