tisdag 13 november 2012

Jag gjorde rätt tillslut

Idag hade jag planerat att åka och träna på personalgymmet direkt efter jobbet. Ungefär 10 min innan jag skulle gå fick jag ett sms hemifrån som gjorde mig både trött och orolig. Att gå på gymmet kändes oviktigt. Jag bestämde mig för att åka till någon affär och köpa choklad, fikabröd eller något annat som jag kunde äta i bilen. Köra runt, tänka (tycka synd om mig själv) och äta. Men bilen är nystädad, att smula ner den tog emot. Jag började tänka på hur de olika valen skulle kännas ikväll. Jag bestämde mig för att vända om och köra till gymmet som var den ursprungliga planen. Jag säger bara hurra vad jag är tacksam över de gångerna då jag lyckas stå emot. Göra något bra mot mig själv istället för att göra något som jag tror är en belöning/tröst men som egentligen är väldigt självdestruktivt.

4 kommentarer:

  1. Underbart! Och stunden på gymmet gjorde garanterat mer nytta! Om man regelbundet använder träning som ett sätt att hantera motgångar så lär man sig använda det just så. Tidigare reagerade jag på motgångar genom att snabbt tänka "jag måste ha något att äta". Numer tänker jag direkt "jag måste ut och springa".

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk vilken vinst du gjort.jag hoppas att jag också kommer dit en dag.

      Radera
  2. Bra gjort! Du kommer säkert att kunna hantera sådana där motgångar lättare framöver, det är svårast i början.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag hoppas att det blir lättare o lättare att ta bra beslut.

      Radera