torsdag 1 november 2012

UTVÄRDERING OKTOBER

Idag är det dags för avstämning. Jag bestämde ju första oktober efter den STORA uppgången att jag skulle ändra fokus. Fokus från viktminskning till välmående där huvudmålet är att avstå från socker. I början var det väldigt jobbigt att inte få checka av med vågen. Nästan lite ångestladdat. Det fick mig att förstå hur viktfixerad jag är. Som ni vet har jag haft några återfall i sockerträsket. Positivt är dock att jag efter återfallen tagit mig tillbaka snabbt. Jag har under den här tiden inte räknat kalorier eller vägt någon mat. Jag har bara utgått ifrån att jag ska avstå socker och snabba kolhydrater. Jag har inte heller haft några regler för motion utan det som blivit är dagliga hundpromenader samt styrke- och rörelseövningar här hemma när jag känt för det.

Reslutatet: Desto mer jag läser om både sockerberoende och andra "ät-problem" förstår jag att det gäller mig och att jag ska fokusera mer på måendet än maten. Vikten: -2 kg

Slutsats: Jag fortsätter på samma sätt under november månad, som bloggen heter "mot hälsa och harmoni", en dag i taget.

4 kommentarer:

  1. -2 kg, det är ju fantastiskt! Bra jobbat!
    Jag är också övertygad om att man måste fokusera betydligt mer på att måendet än maten.

    Fortsätt på samma sätt så lovar jag att jag kommer att följa och peppa dig längs vägen!

    SvaraRadera
  2. Underbart bra resultat! Jag tror också att det är viktigast att må bra och sen kommer resten automatiskt. Fast tyvärr syns det inte på vågen hos mig - än.

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du har helt rätt fokus. Om man fokuserar på att må bra och faktiskt gör det (mår bra alltså) tror jag att man får mycket på köpet. Hoppas du får en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Härligt och precis som det ska vara! Fokus på rätt saker. :)

    SvaraRadera