måndag 14 januari 2013

Dag 45

45 dagar på min resa har gått. I 45 dagar har jag vägt allt som jag ätit. I 45 dagar har jag ätit mat som  varit fri från socker, mjöl, mjölk, frukt och spannmål. I 45 dagar har jag avstått från småätande, överätande, tvångsmässigt ätande, svältande, tröstätande, stressätande och tristessätande. I 45 dagar har jag tagit ansvar för mitt mående. Med vikten har det fortfarande inte hänt några större förändringar. Det som håller på att förändras är mitt sätt att tänka och mitt sätt att agera. Jag arbetar med mig själv utifrån 12-stegsprogram för beroende. Jag känner mig stolt över det arbete jag gör varje dag trots detta upplever jag tjockångest. Nu när jag sköter mig vill jag också ha resultat på vågen. En röst säger till mig att avbryta och äta annorlunda, gå en enklare, säkrare väg. Men innerst inne vet jag att det här är vägen för mig. Det är såhär det måste bli.

4 kommentarer:

  1. Du SKA vara stolt över dig själv. Det är inget litet eller enkelt jobb du gör, men det kommer vara värt det. Kram

    SvaraRadera
  2. Du är så jävla braaa!

    SvaraRadera