söndag 6 januari 2013

Planera återfall

Idag har jag burit på en konstig känsla. En känsla som sagt till mig att idag kommer det ske.
- Idag kommer du att äta av godiset.
-Bara en, visa att du kan ta bara en och att beroende är ett påhitt.
Det har spelat en film i mitt huvud under större delen av dagen och jag har tydligt sett och känt hur jag tar godis och sedan går loss på det mesta. Godis, bröd, kex, kakor, bullar och läsk. Jag har sedan känt känslan då jag blir varm, yr, uppblåst, får tjut i öronen, kramp i magen, får ångest, blir arg och ledsen och blir oförmögen att göra annat än att bara ligga och må dåligt i väntan på en ny dag. Allt detta kändes mycket tydligt och obehagligt. Trots detta kändes det som om det inte var någon ide att kämpa emot - att det var idag det skulle ske. Som tur var, var jag medveten om detta spel i min hjärna och att jag innerst inne vet att jag inte vill ta återfall. Jag bad om hjälp. Jag sa till min sambo att jag inte vågade vara ensam och att jag var så godissugen så att jag inte klarade att handla själv. Jag är glad över att jag vågade visa mig svag. Jag är också glad för att jag bestämt mig för att vara helt ärlig mot min sponsor och jag kunde inte stå ut med tanken att behöva ringa till henne och bekänna mitt återfall. TACK FÖR ÄNNU EN DROGFRI DAG!!

2 kommentarer:

  1. Så bra att känna igen spelet i huvudet och genomskåda det. Du har kommit så långt.

    SvaraRadera
  2. Känner så väl igen det! "Alla andra får ju, jag är ju vuxen och bestämmer över mitt eget liv, lite kan absolut inte skada" osv. Svinbra att du bad om hjälp! Och fick den! Du är så duktig :)

    kram, pernilla be

    SvaraRadera