söndag 20 januari 2013

Kryddor

Något som jag oväntat har fått vara uppmärksam på nu när jag inte vill äta socker är kryddor.  Många kryddor innehåller socker, stärkelse eller andra konstiga tillsatser. Jag har alltid gillat att krydda mycket men nu har jag märkt att jag faktiskt börjat uppskatta matens egen smak mer och mer. Tidigare kanske jag hade tio kryddor i en köttfärssås och nu uppskattar jag den också endast med salt och peppar.  Vad denna förändring beror på vet jag inte riktigt. Idag köpte jag denna krydda. Lite  dyrare än andra kryddor men helt utan tjafs.  God! Den får pigga upp grönsakerna när de känns vintertrötta och tjatiga.

1 kommentar:

  1. Socker är lurigt, det finns i det mesta. Bra gjort att orka vara tillräckligt noga för att undvika det gömda sockret.

    SvaraRadera