söndag 27 januari 2013

Uppbackning

Här fortsätter hostande och snorandet. Jag hade tänkt att gå till jobbet i morgon men som det är nu vet jag inte om det är särskilt klokt. Jag väntar till i morgon med att ta beslut. Ni som läst i bloggen från starten vet att jag har svårt för att be om hjälp och ta emot hjälp. Jag har blivit bättre på det men det tar fortfarande emot. Min sambo delar inte mitt problem och han bad utan min vetskap sin mor handla åt oss. Min första tanke var att avstyra det men när det var över var det skönt att slippa handla. Utöver detta har svärmor kommit med halstabletter, pizza, semlor, soppa och i dag kom hans bror med en påse lösgodis. Trots att jag inte åt varken pizza, semla, halstabletter eller godis blir jag ändå väldigt glad och tacksam för deras omtanke.

2 kommentarer:

  1. Det är svårt att be om hjälp, ännu svårare när man gärna vill ha kontroll (sån är jag). Bra gjort att stå emot trots att du är sjuk, det är ofta då man är som svagast och det är lätt att unna sig för att man tycker lite synd om sig själv.

    Helt riktigt så hade jag skrivit fel om utmaningen :) Det är ett foto/hälsoval per dag i tre veckor. Kul att du vill vara med! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis så är jag också - vill ha kontroll. Det är jobbigt att stå emot när man är trött. Det är jobbigt att laga mat, äta och maten smakar inte så mycket. Men denna gång har mitt mantra varit "det är inte värt det".

      Radera