söndag 23 september 2012

Kål

Förkylningen går åt rätt håll. Det blev en promenad med hunden idag också. Tänk så mycket enklare det är att komma ut på små promenader när jag gör det för hundens skull istället för att syftet är att jag behöver röra på mig. Idag slog det mig hur löven har börjat skifta färg. En sak som jag också kommit på idag att en syssla känns mycket lättare att genomföra om den görs för framtiden istället för att den behövs till dagen. Idag har jag gjort kålpudding till morgondagen och vitkålssallad till hela veckan. Jag tycker verkligen att vitkålen är god just nu. När jag var ensam förberedde jag nästa alltid mat för veckan under helgen. Nu händer det inte lika ofta, men det är skönt när det är gjort. Jag har också bakat brysselkex, som hamnade direkt i frysen i väntan på sambons födelsedag. Nu blir det vila för hela slanten återstående del av söndagen.

2 kommentarer:

  1. Vilken söt liten hund. Vad är det för ras? Visst är det skönt när man kan göra saker i förväg. Jag tycker också om vitkål, och kål i de flesta former. Kanske ska passa på att laga nåt gott med vitkål i veckan.

    SvaraRadera
  2. Mmm, vitkål är gott. Får nog bli lite gräddstuvad vitkål senare i veckan.

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera