tisdag 25 september 2012

Morgonstund

Jag älskar morgonen om jag går upp när jag tänkt mig och får en timme för mig själv i tystnad. Jag tror jag är väldigt känslig på morgonen och behöver väcka mig själv utan massa intryck. Här är alltid radion på, men inte under min heliga timme. Det hade varit otänkbart för några år sedan då jag bodde själv och helst skulle ha på både tv och musik. Jag tror jag var rädd för tystnaden, kände mig ensam. Nu här jag blivit vän med tystnaden och kanske bättre vän med mig själv.

Korrigering föregående inlägg: helt utan plan ska givetvis vara helt enligt plan.

3 kommentarer:

  1. Låter som en bra start på dagen.

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att kunna starta dagen i lugn och ro. Idag är det perfekt väder för ljus och mjukstart på dagen. Hoppas dagen blir bättre än gårdagen.
    Tack för alla kommentarer och pepp! Det betyder mycket.

    SvaraRadera
  3. Så härligt att stiga upp till tystnad, jag tror att det är bra för kroppen.

    SvaraRadera