lördag 25 juni 2011

Cykling

Vissa dagar är helt enkelt bättre dagar än andra. Idag är en bra dag. Jag känner mig lugn o tillfreds. Skönt. Trots att vädret inte varit så lockande (just nu regn o åska) ville jag vara ute, vilket ledde till två cykelturer som båda är längre än vad jag cyklat här någon gång. Kände mig på gott humör o det var härligt att känna alla blomdofter. När jag kom hem fyllde jag på med vatten samt åt tre egenodlade jordgubbar o två ägghalvor med majonäs. Bryggde sedan kaffe o cyklade till min sambo som är mitt uppe i höskörden. En välbehövlig kaffepaus för oss båda, innan jag cyklade hem igen. Nu är jag trött i hela kroppen, men på ett skönt sätt. Problemet med resterna går hyfsat. Det blev en bit västerbottenpaj o sallad idag också, det är inte den bästa maten jag vet men jag är ändå stolt över mig själv för jag här hållit mina rutiner, inte hoppat över måltider o frossat som jag tidigare gjort när jag ätit något onyttigt. Har väldigt lätt för att fastna i tänket: "nu när jag ätit det där är det kört o då kan jag lika gärna passa på att äta det där o det där". Det är verkligen en tankebana som jag vill förändra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar