tisdag 14 juni 2011

Dålig dag

Riktigt kämpig dag idag. Var sårbar redan när jag vaknade pga gräl med sambon som urartade på kvällen innan. Han kan verkligen trycka på punkter som sårar. Igår var det min långsamhet. Jag vet att jag är långsam men det är inte mina tankar eller min övriga hjärnverksamhet som är långsam utan min kropp. Jag hatar själv min långsamhet. Jag hatar att vara fånge i min egen kropp. Det fick jag ett tydligt exempel på i dag då jag skulle ut i skogen med kaffe till sambon. Vägen var obefintlig, jag ramlade, halkade fastnade om vart annat. Turen tog mig väldigt lång tid och stål all min Kraft. Sambon hade fått sitt kaffe mycket snabbarevom han själv gått hem o hämtade det . Jag kände mig inte mindre ledsen när han 10 min efter jag börjat gå hemåt bestämde sig för att gå hem. Allt slit ogjort för min del så när jag kom hem ledsen o trött satt han redan hemma. Det kände skit att jag var så envis att jag gick ut, skit att alla mina krafter tog slut på en sådan sak.

1 kommentar:

  1. Det där lät inget vidare, du. Jag förstår verkligen om du blev ledsen, jag hade inte hanterat det väl alls.

    Å andra sidan, om du klarade av att hantera dina känslor utan att äta en massa som du inte ville äta, så är jag full av beundran! Det hade nog inte jag gjort.... Hur urbota dumt det än är.

    SvaraRadera