torsdag 30 juni 2011

Ännu en dag till handlingarna

Dagen idag har varit en trött dag, en dag utan ork eller lust. Positivt är dock att dagen började med den inplanerade powerwalken, idag blev det 3.55 km på 57 min. Maten har gått bra bortsett från att kakan som igår var min seger idag blev mitt fall. Väldigt dumt och jag gjorde det helt utan att tänka, det var som om autopiloten var inkopplad. Jag väljer att bara tycka att det var dumt, onödigt och inte gott och sedan lämna snedsteget åt sitt eget öde. Positivt är att det bara blev en kaka och att det inte skapade något ytterligare sug eller frossande av andra saker samt att känslorna till händelsen har varit neutrala. Det är en seger att jag kunnat lämna det.

Nu laddar jag inför morgondagen då jag ska testa zumba i vatten för första gången. Det ska bli spännande. Jag har packat väskan och lagt ner en portion proteinpulver så att jag kan blanda en drink efter passet för jag ska passa på att göra några ärenden när jag är i stan o då får jag inte vara för hungrig. Jag har också gjort klart morgondagens lunch, tonfisksallad eftersom jag misstänker att orken inte kommer att vara på topp. Känns som en stor befrielse att veta att maten redan är klar. Tankar på handel o matlagning har nu under utbrändhet verkligen fått mig att starta de inre stressmotorerna. Jag hoppas det blir bättre med tiden eftersom jag egentligen tycker om att låga mat.

Nu blir det sömn för min del så att jag gjort allt vad jag kan för att vara utvilad i morgon.

2 kommentarer:

  1. Bra planering inför morgondagen! Planering är A och O. En liten kaka gör ingen skillnad, skönt att du inte triggade suget.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag känner igen det där med utbrändhetens koncekvenser! Så skönt att lunchen redan var fixat. Hoppas du tyckte om vattenaktiviteten.
    Jag ska nog hoppa på vattengympa till hösten. (har lagt in en länkt till dig från min sida så jag lättare kan följa vägen mot dina mål)

    SvaraRadera