tisdag 28 juni 2011

Powerwalk

3.14 km på 54 min, inte mycket till Powerwalk kanske ni tänker, men för mig o min kropp är det det o jag måste utgå ifrån min kropp eftersom det är jag som ska komma i form o jag har ingen annan kropp. Snurrigt värre det där, men jag måste skriva det för att få in det i mitt eget huvud. Jag  är nämligen expert på att jämföra mig med andra och är jag inte bäst är det inte kul o är jag inte ens bra då är det ingen idé att delta. Dessa tankar vill o behöver jag förändra. De är bara dysfunktionella o hindrar mig själv från att ha roligt o testa nya saker. Vi är unika, här olika gåvor o förutsättningar, hur kan vi då presetera på samma nivå i allt? Logiskt omöjligt jag vet, men ändå mäter jag mina egna prestationer utifrån elitidrottares. Nu ska det bli ändring. Jag ska utgå ifrån mina förutsättningar, för även om jag inte kan bli bäst så kan jag bli bättre o det gör inte mitt motionerande mindre värt. Veckans mål är att klara två liknande pass till, dvs stavgång i 60 min.

2 kommentarer:

  1. Tre sådana pass i veckan så märker du snabbt skillnad :)

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur det är...

    "Tävla" mot dig själv, det är en tävling det också! :)

    SvaraRadera