söndag 26 juni 2011

Söndagssummering

Jaha söndag, midsommar över för den här gången. Min pojkvän sa idag, nu får vi vänta till alla helgona för att få nästa helgdag. Tyckte först det lät deprimerade men sedan tänkte jag att det är utmärkt i viktminskningssynpunkt. Sommaren ligger framför med förhoppningsvis bra väder som underlättar motion, frukt o bär är lätt att hitta o gott att äta under sommaren Helt enkelt en bra tid för att etablera nya goda vanor eller återuppta goda vanor.

Jag ger mig själv godkänt betyg för den gångna veckan. Jag har planerat, ätit regelbundet, ätit det jag bestämt mig för att äta som tex västerbottenpajen utan att få ångest. Jag här inte ätit okontrollerat eller för att döva känslor.

Idag var jag på vägen till affären sugen på godis, min sambo bad om en chokladkaka, men affären lyckades jag motstå o chokladkakan fick han äta upp själv.

Jag skulle helt klart kunnat motionera mer, men det gick åt mycket tid o energi för mig att förbereda för midsommar. Det blev motion lördag o söndag. Två av sju dagar är inte bra, men bättre än på länge.

I morgon är det vägning för mig, det ska bli spännande.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat :)

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen en perfekt tid att börja äta sunt och etablera nya vanor nu under sommaren. Du gör ju ett jättebra jobb och nu blir jag inspirerad att verkligen skärpa till mig jag med!
    Kram och Pepp

    SvaraRadera