fredag 1 juli 2011

NU VÄNTAR HELG OCH TJEJKVÄLL

Äntligen fredag och jag blev precis klar med städningen. Konstigt nog är helgen lika helig trots att jag inte arbetar och när jag har städat då är det helg.

Ikväll är en speciell fredag, jag har blivit bjuden på tjejkväll med mat och spel med nyfunna vänner. Resan mot hälsa och harmoni handlar ju inte bara om att gå ner i vikt för min del utan även att tillfriskna från utbrändheten. Det är relativt nytt att jag orkar vara lite social och det är så roligt att den gamla, glada, sociala Hovika tittar fram ibland, hon är saknad. Just nu har jag blandade känslor, det ska bli väldigt roligt samtidigt som jag är trött och hellre skulle vilja stanna hemma i soffan. Att träffa nya vänner känns extra påfrestande, lägg sedan till faktorn - spela spel - mardrömmen för en utbränd prestationsperson som helst vill vara bäst och inte göra bort sig. Men ikväll kommer det inte på frågan att backa ur, jag ska åka iväg och ha roligt, lämna prestationstänket någonstans på vägen. Jag har chansen att inta en ny roll, jag tänker vara en avslappnad person som kan bjuda på både styrkor och svagheter, njuta och ha roligt.

Jag hoppas verkligen inte att denna ständiga trötthet kommer att bestå för alltid, men ju längre tiden går, ju mer rädd blir jag för att jag alltid kommer att behöva dras med den här dubbelheten, att vilja men ändå behöva tvinga mig själv till allt.

Matmässigt vet jag inte alls vad som väntar men jag ska göra så gott jag kan.

3 kommentarer:

  1. Ha nu en trevlig tjejkväll och ha ingen prestationsångest!!!

    SvaraRadera
  2. Jag visste inte att du har varit/är utbränd. Jag hoppas att din kväll blir riktigt kul och att du tycker att ev trötthet imorgon var värt detta. Ett liv i Hälsa & harmoni behöver vänskapsrelationer också. Det går säkert utmärkt bra, du har ju förberett dig väl. :)

    SvaraRadera
  3. Ursäkta ett litet igenkännande leende... Vet så väl vad du menar och förstår att du är rätt slut idag lördag.
    Jag hoopas att du orkade ha trevligt undre fredagskvällen och att du tillät dig att "bara va" idag.
    Tröttheten, som den är nu, kommer nog inte att bestå men jag tror att det är att lura sig själv att kom "kommer tillbaks" till var man var innan.

    SvaraRadera