tisdag 26 juli 2011

Måndagen som blev en nystart efter en vecka i gamla hjulspår

Härligt när man känner sig bestämd o målinriktad då går allt så mycket lättare. När jag tittar tillbaka på den gångna veckan ser jag hur viktigt det är att se till helheten. Jag åt dåligt. Struntade i all motion, gjorde inga mindfulnessövningar, qi gong eller annan avslappning. Jag var trött, stressad o gjorde det mesta på autopilot. Dessutom utsattes jag för min värsta känsla, separationsångest. Jag kände också en enorm besvikelse över hur trött jag blev under o efter besöket. Blir så rädd för att det alltid kommer vara så o det innebär en stor sorg.

Den här veckan ska jag återta kontrollen över mig själv. Jag blev besviken över mitt dåliga viktresultat + 1,3 kg men det var väntat. Men men kan iaf trösta mig med att även om viktminskningen går långt ifrån snabbt så leder det till viktuppgång om jag inte skulle arbeta aktivt.

Igår måndag blev det en proteindrink till frukost därefter en promenad på 4 km som tog 1 timme o 8 sek. Därefter tog jag the med mjölk o ett hårdkokt ägg. Till lunch blev det makrill, Keso o morötter. Proteindrick till mellanmål. Yoghurt med musli, the till kvällen. På dagen gjorde jag två Mindfulnessövningar. En bra dag helt enkelt trots att den avslutades med migrän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar