torsdag 21 juli 2011

TOTAL URSPÅRNING

Äntligen har jag fått internet igen. Jag har inga roliga uppdateringar att göra här på bloggen. Jag har nämligen gjort en total urspårning, inga små snedsteg utan stora som gjort att jag mått dåligt både fysiskt och psykiskt. Jag har haft besök och tänkte att jag kunde unna mig lite extra. Det gick ganska ok och skedde på en bra nivå, men i tisdags när vi skiljdes åt gick det bokstavligt åt skogen. Jag skulle köra några mil med bilen, var både trött och ledsen. Jag har alltid lidit av svår separationsångest och vet att det skapar ett stort hål inom mig som jag av gammal vana behandlar med mat.Stannade vid en affär köpte frysta pizzor till middag o wienerbröd till kaffet. Utöver detta köpte jag chips, ostbågar och choklad som jag öppnade i bilen och åt av. Alla tre sakerna samtidigt. Inget ätande för att njuta ut en sjuk hetsätning. Det hela slutade med att jag fick stanna bilen och  kasta det som var kvar, ungefär en halv chipspåse och en halv påse ostbågar, borsta tänderna och tvätta händerna. FY vad äckligt det var. Igår mådde jag dåligt, lyckades inte bryta min dåliga mathållning. I morse hade jag bestämt mig. Promenad och återgång till bra mat samt arbeta aktivt med avslappning och vara medveten i mina känslor och i mina handlingar. Lyckades inte idag heller även om det gått åt rätt håll. Har tvivlat på mig själv och haft tankar som "jag kommer aldrig att kunna bryta detta, jag kommer aldrig att kunna gå ner i vikt igen".....MEN ....Nu är det skärpning!! Det är bara jag som kan göra något åt saken.

3 kommentarer:

  1. Jag vet att det är jobbigt men du har kommit långt bara genom att erkänna för dig själv att problemen finns och du vet ju hur du ska äta, träna mm för att må bra, ta en dag, eller en timme itaget så kommer det att gå bra.

    SvaraRadera
  2. Jo, du kommer att bryta det! Du har ju egentligen redan gjort det när du kastade påsarna. Jag vet att det är svårt, men försök fokusera på det som är bra och tänk på varför du vill gå ner i vikt. Är det just det som är målet, att det står en viss siffra på vågen eller är målet något annat och viktnedgång en av faktorerna för att nå dit? Lite flummigt kanske, men så brukar jag resonera när det är på väg att spåra ut. Bamsekram från mig!

    SvaraRadera
  3. Men, du SLÄNGDE ju påsarna!!!! Om det varit riktigt galet illa så hade du ju ätit upp innehållet!!! Och du vet ju VARFÖR det hände, kanske kan du komma på ett sätt att motverka detta i fortsättningen och bara tänk vilken lärdom det är!

    Jag, min dumskalle, insåg igår kväll att jag hade gallblåseproblem på gång och ÄNDÅ tog jag av hallonpaj och glass som jag visste skulle göra det hela värre. Någon gång efter kl 3 lyckades jag somna. Jag tror jag har en del lärdomar att göra jag också...

    SvaraRadera