torsdag 28 juli 2011

Äntligen lätt som en plätt

Ja det är inte jag som nu blivit lätt som en plätt... men för första gången på något år har dagen flutit på utan att jag tänkt på godis, kakor eller annat sockerrikt. Första dagen utan kamp mot sug eller småätande. Helt otroligt underbart och väldigt mycket enklare har det varit idag. Jag önskar mig fler dagar utan denna påfrestande strid.

Idag har varit en dag med mycket vila i stort o smått. Ingen motion, läst, umgåtts med hästarna och sorterar mängder med digitala bilder ett evighetsarbete. Även matlagningen var enkel, fick ihop mat till fyra vuxna av sådant som fanns i kylen. Lyx. Jag känner en sådan frid när frågan om vad vi ska äta idag är besvarad.

Mitt matintag såg ut såhär:
8.30 havregrynsgröt, varm mjölk med en tsk kakao.
11.00 proteindrink.
13.00 grillad kycklingfile med morötter, purjolök o svamp samt en klick yoghurt, vatten.
14.30 te med mjölk en skiva cheddarost.
16.00 proteindrink.
19.00 yoghurt, musli, mandlar, vatten.
20.30 te med mjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar