onsdag 6 juli 2011

På banan igen

Idag blev det en oplanerad sovmorgon. Det var längesedan jag sov såhär länge och jag måste erkänna att det var riktigt skönt. Kanske behövde det efter gårdagens trassel. Jag visste på förhand att den här veckan skulle bli en riktig prövning, jag letar arbetsträningsplats för att komma igång igen efter min sjukskrivning och vill inte arbetsträna där jag har min anställning och det väcker verkligen mycket känslor inom mig som ger sig uttryck i rastlöshet och oro vilket i sin tur gör "behovet" att tröstäta stort. Igår klarade jag inte att stå emot, men idag har det gått bra. Jag har jobbat aktivt med mindfulness mellan samtalen, vilket har fungerat förvånansvärt bra.

I morgon väntar ett nytt besök på arbetsförmedlingen. Min plan är att åka till gymmet före och att handla efteråt, men om jag känner mig för illa till mods struntar jag i handlingen, åker hem och vilar för att handla senare under eftermiddagen.

Jag valde att inte ta promenaden före frukost idag eftersom jag sov så länge, men till min stora glädje kom jag ut på min runda under eftermiddagen. Idag blev det teknikstrul och jag fick starta om tidtagningen efter ca 10 min, men därefter gick jag 2,54 km på 41 min. Idag njöt jag verkligen av promenaden. Förresten, jag går ju med stavar och har sett reklam om BungyPump-stavar. Är det någon av er som har testat?

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du känner dig på G igen. Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Jag har BungyPump och de använder jag ungefär en gång i veckan. Första gången tog jag i för mycket och fint ont i armarna, men nu bara älskar jag dem!

    SvaraRadera