söndag 3 juli 2011

SÖNDAGSSUMMERING

Jaha söndag igen och vägning i morgon, tänkte därför sammanfatta veckan.

Mitt sockersug har varit stort, speciellt idag, men jag har klarat mig alla dagar utom vid ett tillfälle då jag tog en kaka. Idag har jag hela tiden haft en dialog där jag när suget gjort sig påmint frågat mig själv om jag vill gå ner i vikt eller vill ha två sekunders njutning. Det har fungerat bra även om suget har varit ständigt närvarande.

Maten får godkänt - jag har planerat och ätit regelbundet.

Motionen är veckans stora utropstecken. Jag har äntligen kommit igång. Min målsättning var tre promenader, vilket jag klarade, dessutom tog jag mig till simhallen för första gången och testade ett pass med aqua zumba. Något jag gärna vill fortsätta med.

Jag har också varit social, arbetat med mina egna tankar bl a genom att skriva här och övat mindfulness genom att göra kroppsscanning och andningsankaret dagligen.

Det blir spännande att se hur vågen svarar i morgon, men oavsett vad, ger jag veckan godkänt.

Den kommande veckan kommer att erbjuda många prövningar, jag ska bl a försöka hitta en arbetsträningsplats.

2 kommentarer:

  1. Klart att en sådan vecka får godkänt! Hur många segrar har du inte vunnit under veckan!?!

    När suget sätter in och jag inte litar på mig själv, så petar jag i mig en bit ost, några skivor kalkon eller en näve nötter. Suget går inte över direkt, men då kan jag säga att jag "matat" den med något bra.

    SvaraRadera
  2. Det låter som du haft en kanonvecka :) Kom ihåg: nr 1 är att må bra, viktminskningen är bara en bonus!

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera