torsdag 14 juli 2011

En seg promenad

Har fortfortfarande Internetproblem, vilket känns tråkigt eftersom möjligheten att reflektera i bloggen o inspireras av alla er som kämpar minskar. Detta stoppar mig dock inte i min kamp. Idag när jag gjorde veckans tredje o sista Powerwalk höll tekniken på att stoppa mig. Runkeeper slöt att fungera, musiken tystnade och det gick inte att få mottagning på radion. Skulle jag gå utan musik, utan ljud överhuvud taget, utan att ens kunna registrera o mäta min pestation??? Kändes som en omöjlighet. Men icke - jag gjorde det, segt o surt men jag genomförde det. Det som förvånar mig är hur otroligt snabbt tankarna kommer att nu får jag slippa, nu har jag en anledning att gå kortare eller vända. Varför går jag egentligen? Är det för att registrera resultat, slå rekord, lyssna på musik eller för att någon annan sagt till mig att göra det? Nej jag gör ju det för att jag mår bra av det o vill må ännu bättre.

3 kommentarer:

  1. Duktigt av dig att fortsätta din power walk trots tekniskt strul.

    SvaraRadera
  2. Visst är man snar att hitta ursäkter?!? Varför är man sådan? Jag är likadan. Bra att du gav dig ut ändå, du vet ju ungefär hur lång tid det tar.

    Hoppas du får ordning på nätet snart, jag saknar dig.

    SvaraRadera
  3. Jag känner så väl igen mig :)
    Bra att du tänkte till och fortsatten, en extra stjärna för det!

    SvaraRadera