lördag 23 juli 2011

Det börjar gå åt rätt håll

efter min totala urspårning i veckan. Det är inte bra men det är bättre. Jag har testat en ny strategi för att bryta den onda spiralen. Jag har struntat i kalorigränsen och istället tagit extra mellanmål i form av proteinpulver när suget blivit för stort. Idag har det än så länge bara lett till ett extra mål, detta för att minimera risken för att jag ska äta smörgåsar, läsk, godis och andra snabba kolhydrater. Rädd för vad vågen ska visa på måndag, har dessutom precis fått mens...men men jag får skylla mig själv och stå mitt kast. Jag vet att jag egentligen har andra verktyg att ta till än att tröstäta mat, men jag använde dem inte. Jag tog det lättaste och det som ligger mig närmast men som samtidigt är det sämsta och mest smärtsamma.

1 kommentar:

  1. Proteindrink är säkert bättre än att trycka i sig något sött/kolhydratrikt, då tar det ju som aldrig slut.

    Sv. Müslin är bra och god, jag upplever (tror jag!) inget triggande av suget pga den. Å andra sidan har jag ingen kontroll över suget just nu. Efter att ha suttit klistrad vid Oslorapporterna igår fick jag plötsligt för mig att jag ville doppa limpmacka i varm choklad och skred till omedelbar handling. Tröst eller vad jag nu ska kalla det för....

    SvaraRadera