fredag 29 juli 2011

FREDAG

Som jag njöt när jag åt min frukost idag. Då hade jag klarat av 3.9 km på 58 min o när jag kom in började regnet ösa ner. Frukosten med tända ljus o nyhetsmorgon blev en riktig guldstund där jag samlade energi till dagens projekt; veckostädning.

Under promenaden tänkte jag på att det är viktigt att minnas segrar man gjort över sådant som känts omöjligt. Kom på mig själv att le åt mig själv o livet i sig. Härligt, det är något jag saknat o längtat efter nu när jag är/ har varit utbränd.

I eftermiddags blev vi spontant bjudna på fika hos sommargrannarna. Det gick ok, jag blev inte stressad av det oplanerade o jag valde att smaka en av kakorna. Jag tog en väldigt tunn bit av vinbärskakan.

Jag är mer orolig över morgondagens matintag. Jag ska nämligen vara på resande fot hela dagen tillsammans med vänner. Har laddat upp med bananer o en påse mandlar.

Dagens matintag
8.30 Havregrynsgröt, mjölk, 1 tsk kakao
12.00 Tomat- o linssoppa med en klick lättkesella
14.30 Proteindrink o te med mjölk
17.00 En tunn skiva vinbärskaka o kaffe
20.30 två vetekakor med lite majonäs o räkor samt te med mjölk.

1 kommentar:

  1. Att vara på resande fot utan riktig matsäck blir för mig oftast...inte bra. Antingen äter jag ingenting och betalar i slutändan för det, eller så blir det vad som helst som står till buds, inte bra det heller. Tips på vad som är smarta och goda på-väg-matsäckar vore kanske något att efterlysa?

    SvaraRadera