måndag 4 juli 2011

Tungt idag

Vågen var inte snäll mot mig idag, den visade 77,5 vilket är 0,5 kg plus sedan förra veckan vilket inte var vad jag hade räknat med. Den här veckan har ju varit den bästa på VÄLDIGT länge. Så det blev en stor besvikelse, men jag hade ju skrivit här att veckan skulle få godkänt oavsett vad vågen visade så det har jag försökt att hålla fast vid tankemässigt. De första tankarna var dock, nu struntar jag i promenaden, nu kan jag lika gärna äta lite godis etc. Så inre dialog är nog dagens ord och jag har hållit mig till planeringen med promenad  3,67 km på 58 min och bra mat.

3 kommentarer:

  1. Bra gjort!

    0.5 kg, vad är väl det - egentligen!?! Vätska som håller sig kvar eller något annat i den kategorin...

    Godis är lätt att ta till, men löser ingenting om det nu inte är att just nu vill du ha godis. Din vecka var godkänd på förhand, håll fast vid det. Om det finns något du ev kunde ha gjort annorlunda, ja då kommer du förhoppningsvis på det.

    Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Mycket bra att du höll dig till planeringen!

    Ibland får man oförtjänta plus trots att man har skött sig och jag vet hur svårt det är att hantera det. Du gick väl ner väldigt mycket förra veckan, kanske har det något med det att göra?

    Men fortsätt röra på dig och äta bra så kommer vågen snart att vända nedåt!

    kram!

    SvaraRadera
  3. Effekten kan dröja lite, fortsätt som du gör nu och tänk över portionsstorlekarna lite. Ofta tar man mycket av gammal vana men äter man långsamt hinner man bli lika mätt. Man ska äta sig "ohungrig". Äter man sig mätt har man ätit för mycket.

    mvh//pernilla be

    SvaraRadera