onsdag 12 oktober 2011

Fulltankad

Igår hade jag en helt underbar kväll. Jag var verkligen trött innan. Fick ett lite bryt direkt när jag kom hem från jobbet av stress o sorg över att orken är så liten nu mer. Min sambo tyckte inte att jag skulle åka bort på kvällen och detta ledde till ett gräl. Jag förstår att han tycker jag ska vila eftersom det går ut över honom när jag är trött och ledsen men jag ville att han skulle lyssna på mina argument att aktiviteter som denna ger mig energi, att jag aldrig gör något sådant och att han istället kan underlätta genom att hjälpa till med de tråkiga hushållssysslorna. Hur som helst stod jag på mig och åkte iväg. Vilket jag verkligen är glad över. Vi var fem tjejer som bara pratade och hade mysigt över en kopp te. När jag åkte hem var jag fulltankad med positiv energi, glädje och värme.

1 kommentar:

  1. Du kanske får jobba lite på att få sambon att förstå att ni har ett delat ansvar för hushållssysslorna ;)
    X antal sysslor måste göras, matlagning, disk, inköp, tvätt, städning etc.
    Mitt tant-tips: skriv ner allt detta och fördela lika, då får ni bägge dessutom en massa egentid :)

    SvaraRadera