torsdag 27 oktober 2011

Lite utmaningar

Orken att skriva och läsa bloggar är ganska liten just nu. Mitt huvud svämmar över av tankar på framtiden;
jobb
relationen
boendet
hälsan
varför jag inte lyckas med det som jag helst av allt vill: Gå ner i vikt. Jag vet precis vad jag behöver göra men gör det iaf inte.

Jag behöver nog bara lära mig att släppa och leva i nuet. En bra övning då är att skriva ner saker jag är tacksam över just den dagen. Den utmaningen har Minendies startat. Det blir också ett bra sätt för mig att hålla bloggen levande.

En helt annan sak är att om två månader är julhelgen över. Pernilla har utmanat sig själv och sina läsare att inte äta godis under dessa två månader fram till julafton. Som ni vet är godis min största fälla och har tidigare gjort flera försök med uppehåll. Både lyckade (länge sedan) och misslyckade (nyligen). Jag ger mig på ett nytt försök. Skam den som ger sig och jag vet ju att allt funkar mycket bättre om jag avstår godiset. Maten, motionen och psyket. Allt att vinna inget att förlora alltså.

3 kommentarer:

  1. Rätt inställning! Vi ger aldrig upp! Bli inte stressad av att du inte hinner blogga eller läsa bloggar. Vi finns här när du behöver oss.

    Kram, pernilla be

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vet precis hur det är! Jag har också en massa saker som snurrar i skallen, men nu har jag bestämt mig för att fokusera på hälsan (den fysiska och den psykiska). Det andra får vänta tills jag har fått rutin på mina nya vanor.

    Och det där med godisuppehåll, det fixar du! Vi gör det tillsammans!

    SvaraRadera
  3. Det där med tacksamheten är så viktigt! Att orka för att man hittar små dagliga glädjeämnen och väljer att tänka positivt!
    Funkar ju såklart inte hela tiden men får en på rätt spår igen trots att det snurrar i huvudet av allt möjligt. Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera