söndag 30 oktober 2011

Något nytt?!?

Har under en tid känt att jag behöver något nytt. En nystart. Ny energi in i systemet. En kick. Input. Resultat. Lite av den känslan som jag fick när jag anmälde mig till viktväktarna första gången då allt med mat, hälsa och viktnedgång var nytt.

Ska jag anmäla mig till viktväktarna för att testa pro points?

Ska jag starta om mitt program på viktklubb för 100:e gången?

Ska jag säga upp mitt gymkort för att lägga energi på hemmaträning istället för på tankar av dåligt samvete att jag aldrig är där?

Ska jag se till att ta mig till gymmet två gånger i veckan oavsett hur trött jag är, ont jag har eller hur svårt det än är att få in?

Ska jag anmäla mig för Olgas PT online?

Ska jag testa strikt lchf?

Eller...

Ska jag helt enkelt bara skärpa till mig o köra på som jag gjort/gör???

5 kommentarer:

  1. Svårt att svara på. Jag tror det här är något som du måste fundera ordentligt över och sedan ta ett eget beslut på vad du vill göra.

    Vad säger att Viktklubb och Viktväktarna kommer att fungera den här gången? Kommer du att träna hemma om du avslutar gymkortet?

    Jag menar inte att vara hård, jag menar bara att du måste stå bakom ditt besult till 100%. Jag är ju själv nystartarnas mästarinna, och personligen tycker jag att beslutsamhetheten är det svåraste.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte!!!!

    Jag frågar mig själv EXAKT samma saker!!!

    Just nu försöker jag mest att inte plåga mig själv med dåligt samvete och försöker (även om det inte går särskilt bra) att göra så bra val jag bara kan. Men mest tampas jag med det dåliga samvetet och försöker avstå från att bli stressad (inte helt enkelt det heller).

    Men, jag vill också ha inspiration, nytändning, känslan av att "ja! Nu kör vi!". Faktum är att det GÅR att köpa sig sådana tjänster... En bra PT skulle kanske göra susen?

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig! Jag har nystartat hundra gånger. viktävktara, GI, LCHF, drinkar, gymkort där, gymkort här, träningskompis, träning ensam m.m. m.m. JAg vet inte vad som gett mig styrkan denna gång. Nu har jag tagit det på allvar, på ett sätt jag aldrig gjort förut. för det första eftersom jag har testat lite olika vet jag vad som funkar för mig. Äta både kolhydrater och fett, plus räkna points med vv. Inte gå på möten. Bara internet och kokböcker. Försök hitta dig själv och hur du vill leva, äta och så om några år. Inte något som funkar för tillfället (typ nån diet). Se också här bredvid hur långt du har kommit på vägen! Jag hoppas snart att jag sitter i din sits. jag är avenjuk! Bra jobbat tjejen!

    SvaraRadera
  4. Olgas PT online låter svinkul :D Gör det! Får man ordning på träningen fixar sig maten automatiskt. Träningen kommer att höja din stresströskel, öka dina må-bra-hormoner och göra dig generellt piggare. Jag lovar.

    Kram, pernilla be

    SvaraRadera