lördag 29 oktober 2011

Här & Nu med Hästarna

I morse efter frukosten gick jag ut i stallet till våra hästar. Kom på att umgänget med hästarna gjorde mig väldigt avslappnad. De stod lugnt o knaprade hö medan jag fick jobba ganska hårt för att få dem rena. Men hästarna kräver ett lugnt och metodiskt arbete och jag måste vara helt närvarande i det jag gör för att inte utsätta mig för fara. Två och en halv timme senare var alla tre hästarna rena o fina, jag var svettig, varm, lugn och på gott humör.

3 kommentarer:

  1. Hästar, det har du aldrig nämnt tidigare tror jag! Att vara nära djur är ju något av det bästa som finns, oavsett djurslag. Vi har nu bara en katt just nu, men hennes närvaro är så viktig. Jag kan tro att du hade sköna timmar.

    SvaraRadera
  2. Åh, det låter ju toppenbra att du kan slappna av så med hästarna. Man ska göra saker man mår bra av!

    SvaraRadera
  3. Jag har så lite erfarenhet av, och kanske för stor respekt för, hästar. Underbart vackra djur är de!

    SvaraRadera