fredag 28 oktober 2011

Vapen i kampen

Idag är min första godisfria dag och det är redan jobbigt. Inte för att jag äter godis varje dag annars, men nu har jag ju bestämt mig och Igår fyllde jag på sockerreserven rejält.... tyvärr finns det fortfarande kvar, men det är inte till mig.

Jag har verkligen allt att vinna på att avstå. Tänk så gott att belöna sig med några bitar på julafton när jag lyckats med detta. Eller ännu bättre, på julafton väljer jag att fortsätta avstå för att jag klarat mig så länge och inte vill väcka sockermonstret.

Det är ingen lätt kamp, tankarna på att bara ta en bit finns där hela tiden. Men nu tål jag inte godis, bara så att ni vet :)

Jag har försökt sysselsätta mig och blandat både nöje och nytta, lite motion blev det också. Jag följde nämligen med sambon ut i skogen. Tog med kameran trots att det var dåligt fotoväder, men det är så sällan jag är med så det gäller ju att passa på. Hemma igen var det dags för matlagning och städning.

För att minska sockersuget  har jag också tagit hjälp av några mandlar, vatten, te, tuggummi och lite matigare mellanmål med ägg.

Just nu är mina måsten gjorda, brasan brinner och jag ligger på sängen och lyssnar på Rosie Thomas - mumma för både kropp och själ och en väldigt bra start på helgen.  Önskar er detsamma!

4 kommentarer:

  1. Heja, heja. Du klarar detta! Släng godiset du har hemma. Jag köper bara så det räcker till barnen fredag-lördag. Motion är bästa sättet att stilla suget, och att äta mkt protein.

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken bra och ärlig blogg. Bra skrivet! :)

    Håller också på att försöka förändra min hälsa rakt av. Gå ner i vikt, börja gilla träning och bli en bättre person inombords. Kul med andra som skriver om samma sak. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag lider med dig, det är kämpigt, framförallt de tre första dagarn. Så är det iallafall för mig. Kan tyvärr inte ge dig några handfasta tips. För mig är det bara ren järnvilja när jag detoxar från socker. Fick tyvärr ett återfall idag så imorgon väntar det värsta haha.
    Kör hårt!!! Du klarar det och kommer må så jäkla bra efteråt.
    Lycka till!!

    SvaraRadera
  4. Du!

    Tänk efter; vet jag hur det smakar?

    Om svaret är ja, så vet du också att det inte är så märkvärdigt gott, egentligen!

    Skit i godiset, det finns annat som är gott också. Du har bestämt dig för att avstå och det kan du. :)

    SvaraRadera