lördag 12 november 2011

Lördag

Idag har det inte blivit ljust ute. Dimman ligger tjock. Jag hade tänkt städa bilen men jag lämnar det åt morgondagens öde.

Dagen idag har gått i matlagningens tecken. Jag gjorde kålpudding till sambon och grannen. Kyckling till mig. Det bästa av allt - det räcker till i morgon också. Jag tycker att det är en sådan befrielse att ha maten klar.

Är inne i ett bra flow när det gäller maten. Jag äter efter klockan dvs var tredje timme och 1300 kcal per dag. Även det skönt att inte hela tiden behöva ta massa beslut ang maten. Jag har bestämt mig i förväg och slipper tankar på om jag är hungrig eller sugen om jag ska äta en eller två mackor etc. Skönt och det blir väldigt tydligt för mig hur mycket energi och tankeverksamhet som jag normalt lägger på ätande eller på att avstå att äta.

Nu ser jag fram emot en skön lördag med bok, vila och TV.

1 kommentar:

  1. Visst är det viktdagboken (hette det så?) du använder dig av? Så skönt att fria upp tankar och tid, det måste kännas så skönt.

    SvaraRadera