tisdag 15 november 2011

Motion

När det gäller motion är det för min del mer snack än verkstad och har så varit sedan jag skadade ryggen. Jag funderar mycket på hur jag ska lägga upp det. Jag betalar ett dyrt gymkort där vanligt gym, träningsklasser, bad och vattengympa ingår. Jag trivs bra på det gymmet när jag väl är där. Det ligger ca 2 mil hemifrån och min tanke var att det kommer att bli mycket enklare när jag arbetar och kan ta det i anslutning till att jag ändå är i stan. Så har det inte blivit. Tar jag det innan blir det extremt tidiga morgnar och ska jag ta det efter blir lunchen så sen vilket inte bara drabbar mig och största anledningen är att min mentala ork i dagsläget inte orkar med så långa dagar. Det bästa är nog innan arbetet men det kommer inte att fungera om det blir mycket snö och jag behöver hjälp med skottning innan jag kan komma iväg.

Hemma har jag motionscykel, roddmaskin, balansboll och hantlar. Att gå med stavar fungerar så länge det är barmark och ljust.

I dagsläget tränar jag inte särskilt mycket hemma heller för jag tänker att jag betalar för gymkort o borde ta mig dit. Det jag funderar över nu är att kanske säga upp mitt gymkort och hoppas på eller bestämma mig för att köra hemmaträning.

Jag har också mailat Olga Rönnberg som erbjuder personlig träning online, men har inte fått något svar på min fråga om hon tror att jag kan tillgodogöra mig hennes träningsupplägg trots mitt rörelsehinder. Kanske ska testa maila igen.

Just nu blir det varken hackat eller malet. Vill nog egentligen helst få gymmet att fungera, men jag vet inte hur. Det jag vill allra helst är ju ändå att få till effektiv, regelbunden motion på ett sätt som fungerar i längden.

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt att Olga inte har svarat :(

    Det blir ju lite moment 22 för dig. Vill inte träna hemma, för att du har gymkort, men orkar inte träna på gymmet.

    Jag förstår dig till fullo! Jag har ett gymkort som tickar pengar och just nu ser jag mest problem gällande träningen, men jag ska försöka få ordning på det.

    Kan du inte börja med att köra två hemmaträningpass i veckan? Sen, i takt med att du blir piggare (man blir ju det av motion, sägs det) kanske du orkar vara borta längre tid på dagarna och gå till gymmet.

    Jag är verkligen ingen expert när det gäller träning, men jag är nästan expert på att lägga upp ribban för högt och då falla pladask och inte göra någonting.

    SvaraRadera
  2. Vi kan ta varandra i hand på detta med gymkort som står och kostar och som man inte utnyttjar och oförmågan till hemmaträning. Vad händer om man säger upp gymkortet och ångrar sig? Det är väl inte värre än att man ansluter sig på nytt? Det är ju ingen akassa heller!

    Om du har tid till hemmaträningen så försök med det, en period i alla fall.

    SvaraRadera