fredag 4 november 2011

Vänja till sig och vänja av sig

Före första gången jag gick ner i vikt tyckte jag inte om varken frukter eller grönsaker. När jag försökte äta havregrynsgröt grät jag. Nu älskar jag min havregrynsgröt. Jag blev vegetarian och åt mycket frukt och grönt. Jag är inte längre vegetarian men äter fortfarande mycket frukt och grönt med glädje. I samband med godisförbud och viktväktarna blev också lightläsk min livlina eftersom det var fritt att dricka det. Jag har druckit mycket cola  light sedan dess men har nu gjort ett långt uppehåll. Idag blev jag väldigt godissugen när jag var o handlade inför helgen eller sugen på att belöna mig eller köpa något gott till mig också - det blev en halvliter cola light men jag blev förvånad och kände mig lite lurad. Jag tyckte inte alls att det var gott längre. Det vanliga kranvattnet lockar... kan bara än en gång konstatera att det går att vänja sig vid smaker och vänja sig av med smaker.

5 kommentarer:

  1. Ja, visst är det häftigt! När jag hade problem med magkatarr läste jag att det var bra att dricka kamomillte, men när jag provade smakade (och luktade) det som en blandning av häst och hö. Inte alls gott! Men jag var envis och fortsatte att dricka det och nu är det inga problem alls!

    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  2. Visst är det väl så!

    Nog för att jag är en riktig sockerråtta i vissa avseenden så släpper mina tånaglar i andra; som socker i kaffe eller te. Man skulle hålla ett vakande öga på sig själv och försöka vänja sig av med just sockerfällor.

    Cola light har också varit en av mina passioner, men numera har jag ingen längtan. Dessutom, triggar inte sötningsmedlet sockersuget ändå...?

    SvaraRadera
  3. Det låter jättebra det du skriver! :)
    Ha en riktigt bra lördag!
    Kram och pepp!

    SvaraRadera
  4. Inte mycket som slår vanligt kranvatten som dricka, enligt mig.

    SvaraRadera
  5. Dricker också alltid cola light eftersom det ger noll points me viktväktarna. Jag kan bli sur om jag inte får cola när jag vill ha. Ett beroende tro? Men är så kluven om det är bra eller dåligt me colan. Jag kan ta ett glas ist för godis och sånt när jag är sugen. På de viset måste det vara bra. Men vad innehåller light egentligen? Tänk om det är värsta giftet? Alla säger ju så olika. :/

    SvaraRadera