onsdag 12 december 2012

121212

Det var nog idag man skulle ha gift sig. Det är inte vad jag har ägnat mig åt idag. Istället har jag varit på en utbildningsdag om problembeteende.

Själv försöker jag lära mig lite nya beteenden istället för att äta. Just nu känns det som jag övar mig på att våga störa. Jag har genom oa som är ett tolvstegsprogram fått en sponsor, en person som gått igenom samma resa som finns för att stötta. Jag ska ringa henne varje dag. Detta är så ovant, att ringa en nästan okänd person för att prata om sig själv, berätta om sin planering eller få råd i en "krissituation". Samtidigt som det är ovant, speciellt eftersom jag i vanliga fall är riktigt dålig på att ta kontakt, är det också en stor tillgång, något alla borde ha. Kanske kommer detta lära mig att det är ok att störa och därmed bli  bättre på att upprätthålla kontakten med mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar