söndag 2 december 2012

Maten betydelse

Tack för era värmande kommentarer.

Jag har fortfarande skrivkramp.

Jag hade gått upp ett kilo den här månaden. Jag tror det beror på sista dagarnas frosseri av det mesta, det har varit några dagar av avsked från den typen av felaktigt ätande och humöret har varit därefter. Förskräckligt!

I fredags fick jag min individuellt anpassade matplan. Dagen därpå började jag följa den och jag har således klarat två dagar utan socker, spannmål, mjölk och frukt. Jippi!!

Nu är mitt fokus att må bra fysiskt och psykiskt samt vara drogfri dvs följa min matplan. Det är en utmaning för mig att äta så mycket riktig MAT. Jag är ju en mellanmålsälskare.

Jag tänker planera mina måltider senast en dag i förväg och när det är klart gäller det för mig att tänka så litet på mat som möjligt och istället fylla mina tankar med annat. Tänk så mycket tid jag kommer att få :)

2 kommentarer:

  1. Strunta i viktuppgången, den kommer försvinna snart. Lycka till med maten! Men tänk på annat :)

    SvaraRadera
  2. Vad spännande med en personlig matplan. Jag följer med stort intresse. Hoppas att det går bra (det tror jag att det gör)!

    SvaraRadera