lördag 15 december 2012

På middag med matlåda

Igår blev jag bjuden på middag. Jag blev kluven för i det här vädret lockar hemmalivet mest. Ändå vill jag ju bli mera social, vill lära känna vännerna bättre och det kan jag ju inte göra genom att tacka nej till initiativet. Som vanligt var det mycket trevligt på väl på plats. Jag tog med mig egen matlåda. Innan tänkte jag att, jag äter det jag tror är sockerfritt, men jag tog mod till mig och så som det var. En ny upplevelse att gå bort utan att fokusera på det ätbara. Det vill jag uppleva igen.

2 kommentarer:

  1. Bra gjort! Hur togs det emot med egen matlåda? Jag tycker ofta att andra har svårt att förstå sockerberoende, det skrattas ofta bort med ett "jag är också en riktigt gottegris" eller liknande.

    SvaraRadera
  2. Häftigt!
    ja, hur mottogs det?

    SvaraRadera