tisdag 2 oktober 2012

Dag 2

Det känns skönt att vara på rätt väg igen. Befriande. Dock har suget varit starkt med en ständig inre röst om att det är ok att bara ta EN macka. Jag har tagit några mandlar mellan måltiderna vilket jag egentligen vill undvika. Jag fick en kommentar på föregående inlägg om att jag kanske satt för höga mål och att jag borde ta en dag i taget. Precis så tänker jag också - att jag ska ta en dag i taget. Jag ska göra det bästa jag kan av varje enskild dag. Jag ser det inte som högt sätta mål. För första gången på väldigt många år har jag inte satt upp något viktmål eller motionsmål eller att jag ska hålla mig till ett visst antal kalorier. Jag ser det som att jag satt upp nödvändiga ramar som jag tror att jag behöver för att må bra. Men trots detta kommer det att bli en kamp men jag tror inte att det finns något annat alternativ.
Idag lyckades jag inte avstå från småätande mellan måltiderna (mandlar). Detta fick dock inga konsekvenser och jag tycker förövrigt att jag genomfört dagen på ett bra sätt.

3 kommentarer:

  1. Du kommer klara det. Att du åt lite mandlar var ändå ett bättre val än mycket annat du kunde ha ätit. Du klarade dagen bra tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Vad gör det att du åt några mandlar mellan måltiderna? Jag har läst igenom dina punkter igen och ingenstans stod det att du inte skulle äta mellanmål. Det stod visserligen att mat skulle intas sittande vid ett bord och du kanske åt mandlarna ståendes vid skafferiet?

    Jag tänker också att jag ska undvika småätande, men i lördags gick det inte att låta bli, förmodligen hade jag inte ätit tillräckligt stor lunch. Men jag är jättenöjd med att jag åt nötter. Tidigare hade jag kanske tryckt i mig nåt godis eller flingor eller annat. Framöver försöker jag undvika att bli alltför hungrig eller rastlös, för de tillstånden triggar mitt småätande :)

    Säg inte till dig själv att du misslyckades med att låta bli småätandet. Säg istället nåt i stil med "Idag blev jag jättesugen på eftermiddagen, men jag räddade det snyggt med några sötmandlar". Jag vet att jag provocerar lite, men jag vill inte att du ska klanka ner på dig själv.

    Hursomhelst så tycker jag att det ät jättebra att detta inte gav några konsekvenser på resten av dagen och jag hoppas att din onsdag blir lika bra!

    SvaraRadera