torsdag 25 oktober 2012

Saboterande tankar

Igår när jag var påväg hem från hundkursen fick jag ett sms hemifrån om att köpa nässpray. Trött, kall och hungrig stannade jag på närmsta bensinstation (farligt). Tankarna började direkt;
- Nu när jag var tvungen att göra detta måste jag köpa något till mig.
- Åh där är den där nya vita chokladen den kommer jag ändå falla för någon gång tills jag smakat den, lika bra att köpa den nu.
- Det gör inget om jag äter fel ikväll för jag kommer ändå göra det i morgon när jag ska på kurs.

NEEJ!! Hur tänker jag egentligen? För vems skull avstår jag socker?

Jag är så tacksam för varje gång jag lyckas medvetandegöra tankarna och inte handla efter dem. Jag kom alltså utifrån bensinstationen med nässpray och inget annat.

Idag är det kurs och jag ska vara medveten och göra bra val.

3 kommentarer:

  1. De där tankarna är riktigt farliga, bra att du genomskådade dem och stod emot.

    SvaraRadera
  2. Bra! Du ska ha ett mantra att ta till när du utsätts för frestelse. "Nej, för vems skull avstår jag socker?" Funkar perfekt!

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera