lördag 20 oktober 2012

Lördagsgodis

Idag har vi till skillnad från många andra (verkar det som) haft riktigt grått väder. Jag tog med mig hunden till stan för att vänja honom med stadsmiljön. Det var ganska mycket folk i rörelse. Det är verkligen tydligt hur en hund är kontaktskapande. Jag är ju van vid att människor tittar pga mitt funktionshinder men med hunden möts jag av andra blickar och kommentarer. Ganska befriande att flytta fokus. Jag köpte lördagsgodis till mig själv - Nya tidningen Må bra personlig utveckling.  Jag hoppas att den kommer att ge mig längre njutning än något ätbart.

4 kommentarer:

  1. Har tittat på den tidningen två dagar i rad nu. Vad tykte du? Är det mycket reklam? Mycket upprepning av vad man redan visste?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linda jag saknade fördjupning i artiklarna. De skrapar lite på ytan och inget direkt nytt tyckte jag. Men inte överdrivet mycket reklam.

      Radera
  2. Jag tror att det är jättebra med icke ätbart lördagsgodis. Även om det finns nyttigt lördagsmys måste vi lära oss att låta munnen vila ibland.

    SvaraRadera
  3. Jag läste alltid PS innan. Fast tidningar om vikt och kost lär jag mig sällan nytt genom heller, och det är alltid bra med variation.

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera