onsdag 13 februari 2013

Hälsoval 17: Bregott

Idag blev det en strulig morgon när jag inte hittade min nyckel.  Jag skulle ha med mig både lunch och middag samt väska med badkläder eftersom dagen idag innehållit utbildning på jobbet och vattengympa direkt efter. I allt virrvarr glömde jag matlådorna. Först kände jag mig inte orolig för jag tänkte att det borde finnas något jag skulle kunna äta på konferensanläggningen. MEN det serverades panerad fisk och potatis och dessvärre skralt med sallad. Min lunch fick bli kokt blomkål,  gurka och räddningen- Bregott! Det blev tre små paket. Jag kände att jag inte ville ha kommentarer. Känslan av att det är fel att äta fett sitter hårt hos mig. Jag blev rädd att jag skulle bli hungrig och orolig av vetenskapen att jag inte fått i mig vad jag behövde men det gick bra. Jag lyckades ignorera godisskålar, frukt och kakor. Jag lyckades också genomföra vattengympapasset och nu har jag ätit en matlåda som väntade i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar