tisdag 12 februari 2013

Hälsoval: Dela

Den här dagen lämnar jag gärna.  Jag har haft en konfliktfylld eftermiddag/kväll med min sambo som i grunden inte beror på någon konflikt utan på att min sambo mår dåligt. Jobbigt har det varit iaf varit.  Mitt hälsoval låter kanske låter konstigt men jag tror att det är avgörande för mig. Nämligen att dela känslor med andra istället för att äta på dem. Att ta kontakt med andra när det är skarpt läge och visa mig sårbar är svårt för mig, men ikväll klarade jag det. Jag lyfte luren istället för att öppna kylen.

2 kommentarer:

  1. Vilket bra val! Mycket stort framsteg dessutom! Jag hoppas att det känns bättre idag! /GG

    SvaraRadera
  2. Starkt gjort. Det är viktigt att vara medveten om sina känslor och tillåta sig att känna dem istället för att äta upp dem.

    SvaraRadera