söndag 25 mars 2012

Äta gift

Jag har vilodag idag. Just nu tillbringar jag den i min fåtölj på inglasade verandan med fötterna på pilatesbollen. Solen skiner med full kraft och det värmer både kropp och sinne. Jag jobbar fortfarande med boken "släpp loss din inre livskonstnär". Fastnade för en mening som lyder " att gå runt och hata en annan människa är som att äta gift och tro att den andre ska dö" tänkvärt tycker jag. Jag är inte en person som hatar andra men visst kan jag irritera mig på andra och lägga energi på saker som stör mig och det påverkar ju mig själv mer negativt än vad det påverkar andra.

1 kommentar:

  1. Det där citatet tåls att tänkas på. Jag kan ibland fyllas av irritation och ilska mot personer som beter sig dumt, känslor som jag nästan ältar med glädje. Knäppt. Helt klart stämmer det att det skadar mig mer än den jag retar upp mig på.

    SvaraRadera