fredag 9 mars 2012

Uppdatering

Att öka antalet timmar på jobbet tar mycket på krafterna och jag har somnat före 21 alla dagar den här veckan.

Det är tydligt hur mycket lättare det blir för mig att hålla rutiner och regelbundenhet när det är arbetsdagar och timmarna då det går att småäta minskar ju.

I onsdags var det konferens. Jag klarade att stå emot de färdigbredda frallorna till fikat och  åt mina medhavda bananer både på förmiddagen och eftermiddagen. Lunchen var nog ok, jag åt någon form av grillspett, sallad och tzatziki. Hoppade klyftpotatisen. Det blev dock en lång dag och jag var tvungen att handla lite innan jag kom hem och jag kan säga att jag höll i både det ena och det andra. Chips, jordnötsringar mm, men jag kom på att jag bara druckit en halv liter vatten under dagen så jag tog en flaska vatten, skippade skräpet och skyndade mig hem. Någon motion fick jag dock inte till utan jag åt ett kokt ägg och en smoothie sedan sov jag.

Igår cyklade jag en mil ihop med biggest loser gänget igen. Jag såg förra veckans avsnitt vilket jag tyckte var väldigt känslosamt och av någon konstig anledning fick det mig att sänka farten så jag fick trampa på en bra stund efter programmet var slut för att klara milen.

Idag står det städning på schemat och ikväll middag hos sambons släkting. På träningsschemat står det styrka.

1 kommentar: