tisdag 20 mars 2012

Måndagen

Igår var det heldag på jobbet.  Allt funkade utan lunchpromenaden för då kom det in en tromb. Ja ni läste rätt, så jag vågade inte gå ut. Vi har börjat med 20 min friskvård på måndagsmorgonen på jobbet. Vi kör ett program med fokus på core.  Skön start på dagen.

Igår var jag med om en rolig situation. När jag vid eftermiddagsfikat tog fram min lilla mellanmålsburk med ett kokt ägg och fem mandlar. Då frågade en kollega om jag var tvungen att fylla på med mer energi nu för att orka. Jag hade en liten utläggning om att jag försöker äta efter principen lite men ofta för att klara att motstå socker. Då öppnar hon sin burk (som jag inte såg innan) och tog upp en semla.  Haha.  Vi skrattade båda två. Undra vem som fick i sig och behövde energi....

När jag kom hem vid 18-tiden var jag hungrig och trött men jag gick direkt efter ombyte och körde mitt styrkeprogram för benen. Alla övningar fungerade bra. Jag körde bara ett set med 12 rep i varje övning och glömde ta tiden. I fortsättningen ska jag göra två eller tre set för benprogrammet är det kortaste av de tre programmen.

1 kommentar:

  1. Tack snäll för ditt pepp, du är underbar!

    (dubbelkolla din länk när du kommenterar på min sida för det funkar inte)

    SvaraRadera