söndag 18 mars 2012

Laddad

Idag har jag läst om träning i tidningar och på internet samt plockat fram gamla träningsprogram från byrålådan. Jag har utifrån det skapat tre olika träningsprogram som jag tänker testa den här veckan. Det blir en utmaning men det känns spännande.

Såhär tänker jag köra kommande vecka:
Mån: promenad/cykling 30 min + styrka ben.
Tis:  promenad/cykling 30 min + styrka mage och rygg.
Ons:  promenad/cykling 30 min + styrka armar, axlar.
Tor:  promenad/cykling 30 min + styrka ben.
Fre:  promenad/cykling 30 min + styrka mage, rygg.
Lör:  promenad/cykling 30 min + styrka armar, axlar.
Sön: vila

Jag ser det som ett test. Jag vet inte om jag klarar alla övningar, om dem känns bra eller hur lång tid respektive program tar. Övningarna bygger på kroppvikten, hantlar, balansboll, gummiband, medicinboll och en stav. Oj vad mycket utrustning kände jag nu. Nå ja vi får se - behöver inte allt alla dagar.

Idag har jag mest tränat i tanken men 40 min stavpromenad i regnet har det blivit.

1 kommentar:

  1. Att träna i tanken är nog så viktigt. Mentala förberedelser och pepp är ett bra sätt att börja på tycker jag. Hoppas att tränigsprogrammen funkar bra.

    SvaraRadera