torsdag 19 juli 2012

Dagens middag anpassad för att passa alla

Idag åt vi tonfisksallad. I en större skål låg det som alla gillar och vill äta. I små skålar låg det som bara någon ville äta. På bordet (som inte syns på bilden) fanns också majs, köpt dressing, nygräddade baugetter, smör, oliver, saft och vatten. Såhär löser vi ofta måltiden nu för tiden och det fungerar smidigt. Jag får inte lika ofta som tidigare kommentarer om vad jag äter och inte och vad jag borde äta. Jag tror faktiskt att min sambo börjat märka på mig att jag mår bättre när jag äter såhär. Humöret är stabilare. Jag orkar mer, jag är mer närvarande och inte lika lättretlig, arg eller irriterad. Dessa tre sistnämnda känslor dyker ofta upp vid sug, när jag överväger att äta socker eller när jag har ätit socker.

1 kommentar:

  1. Vad härligt att läsa. Jag satt med ett leende när jag läste om förändringarna du känner av, så roligt att du har hittat nåt som verkligen passar dig.

    Blev sugen på tonfisksallad, jag gillar verkligen det.

    SvaraRadera